10 en 11 november 2020 Expo Houten
Aanvang over:
sitebanner-800x99-animated-loop
BEX_2019-wk16_foto1a

Toyota Proace 1.5 D-4D en actiemodel ‘Creator’

Gepubliceerd: 15 april 2019

Toyota brengt eindelijk de langverwachte 1.5-motor in de Proace, met naar keuze 102 of 120 pk. Ander nieuws is een gelimiteerde versie van de Proace, Creator genaamd.

Belangwekkend nieuws is dat de 1,6-liter dieselmotoren van 95 en 115 pk inmiddels zijn vervangen door een nieuwe 1.5-motor met 102 pk/270 Nm of 120 pk/300 Nm. De prijzen starten bij € 17.995. De 1.5-motor is gekoppeld aan een 6-bak en heeft een start-/stopsysteem. Toyota geeft een gemiddeld gebruik op van 4,8 l/100 km (WLTP) en een uitstoot van 127 g/km. De nieuwe basismotor voldoet aan de Euro 6.2 emissienorm.

Creator
De nieuwe Proace Creator is een actiemodel, dat in een oplage van 250 stuks zal worden gebouwd. Hij is verkrijgbaar als gesloten bestelauto in de normale en verlengde uitvoering (Worker en Long Worker) en met een dubbele cabine. Standaard is de 2.0-motor van 122 pk/340 Nm. De prijzen beginnen bij € 19.900. De nieuwe versie heeft onder meer 17-inch lichtmetaal, navigatie, audio en cruise control. Verder zijn de bumpers en flankbescherming in de kleur van de carrosserie uitgevoerd en de mistlampen en grille hebben chroomaccenten. Het Full Map navigatiesysteem komt met tien jaar kaartupdates en een audiosysteem. Met MirrorLink kunnen bepaalde smartphones gekoppeld worden aan de auto, met bediening op het kleurendisplay in het dashboard. De Dubbele Cabine kost vanaf € 22.900. Hij heeft een luxe cabine-afwerking en een USB-aansluiting bij de zitplaatsen achterin. Voor € 1.250 euro extra voorziet Toyota de bedrijfswagen van zwarte, leren bekleding, aluminium treeplanken met verlichting en chroom-look buitenspiegels.

Rijkere basisuitrusting 
De basisuitrusting (Comfort) van de Proace is verrijkt met onder meer een radio met Bluetooth, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels en centrale portiervergrendeling. Verder biedt Toyota de keuze uit de nieuwe lakkleuren Diamond Black en Iron Silver. Alle nieuwe versies moeten Toyota helpen om de groei van de bedrijfsautoverkopen (+ 9 procent in het eerste kwartaal van 2019) voort te zetten. 


 

Deel dit artikel:
10051