10 en 11 november 2020 Expo Houten
Aanvang over:
Teaser-Release-2.jpg

Morris J maakt comeback als elektrische besteller

Gepubliceerd: 17 oktober 2019

Al lang aangeduid als de ultieme, klassieke en iconische bestelwagen uit de jaren vijftig, maakt het Morris J-type een triomfantelijke comeback als de Morris JE. De nieuwe volledig elektrische Morris JE maakt gebruik van geavanceerde batterijtechnologie met een lichtgewicht platform. De combinatie van klassiek geïnspireerd ontwerp met het erfgoed van het originele J-type, zal de nieuwe JE worden gebouwd met prachtig Brits vakmanschap.

De nieuwe Morris JE beschikt over een ultramoderne, volledig elektrische, lithium-ionbatterij, en is ontworpen als een premium product met een sensationele stijl, uitstekende functionaliteit en een praktische driving range voor zaken en plezier. Het voertuig profiteert van een lichtgewicht, modulair chassis, waardoor het zeer aanpasbaar is voor toekomstige derivaten. De combinatie van een geavanceerd lichtgewicht chassis met een complete carrosserie van koolstofvezel maakt de Morris JE een van de lichtste LCV's op de markt. Het resultaat is een uitstekende power-to-weight efficiëntie die het bereik van het voertuig volledig maximaliseert.

Het originele Morris J-type wordt al lang de ultieme, iconische Britse bus genoemd. Voor het eerst geïntroduceerd in 1948 op Earls Court, Londen, was het J-type het archetypische ‘grote’ kleine busje, met een charmante stijl met een baanbrekende verhouding tussen laadvermogen en voetafdruk - een prestatie die onovertroffen blijft door een licht bedrijfsvoertuig. Afgezien van zijn bruikbaarheid en betrouwbaarheid, werd het J-type op grote schaal gebruikt voor promotie- en reclamedoeleinden dankzij zijn onderscheidende en aantrekkelijke stijl. Het J-type werd vaak gezien als schitterend in onderscheidende kleurenschema's en bedrijfskleuren en werd vaak gebruikt voor grote reclame- en promotiecampagnes. De originele bestelwagen die wereldwijd wordt geëxporteerd naar meer dan 22 landen, heeft internationale erkenning, en tegenwoordig worden velen nog steeds gebruikt als ijscowagen en voor de detailhandel in levensmiddelen en worden ze nog steeds gebruikt in film- en reclamecampagnes.

Deel dit artikel:
10051