10 en 11 november 2020 Expo Houten
Aanvang over:
mercedes-fleetmanagement-300x226

Mercedes komt met eigen fleetmanagementsysteem

Gepubliceerd: 23 januari 2018

Voor de fleet- en zakelijke klanten van Mercedes-Benz komt de fabrikant met nieuwe ‘connect business’-services op de al bestaande connectiviteitsdiensten. De service was al geïntroduceerd in Duitsland, vanaf nu is het ook in Nederland actief.

Drie betalende connectiviteitsdiensten zijn per direct beschikbaar onder het ‘connect business’-merk, en dat voor alle fleet- en businessklanten – van individuele ondernemers tot grote wagenparken van multinationals.
Een van die services is ‘Vehicle Monitoring & Maintenance’. Hiermee kunnen fleetmanagers hun wagenpark beheren via het webportaal ‘connect business’ waarin ze 24/7 een compleet overzicht van alle fleetparameters kunnen opvragen. Zo kan onderhoud nauwkeuriger worden gepland en de werkplaatscapaciteit beter worden benut.

Met de service ‘Vehicle Logistics’ biedt ‘connect business’ kaart- en GPS-ondersteunde functies die de huidige locatie van voertuigen in de zakelijke modus visualiseert op een gestructureerde kaart. Dit kan bijdragen tot een efficiëntere dienstverlening naar de B2B-klant, aldus Mercedes-Benz.

Rittenregistratie
‘Digital Driver’s Log’ biedt bestuurders een geautomatiseerd digitaal rittenboek. De privacy wordt beschermd aangezien ze op elk moment kunnen overschakelen op een privé modus. Maar de fleetmanager krijgt alle zakelijke ritten te zien. Een uitkomst voor bestuurders die voor de fiscus een rittenregistratie bijhouden.
“De toekomst van de mobiliteitsdiensten is digitaal en connectiviteit speelt daarbij een belangrijke rol. Door de nieuwe ‘connect business’-services toe te voegen aan de vertrouwde connectiviteitsdiensten van ‘Mercedes me’ richten we ons tot het segment van de fleet- en businessklanten en focussen we op hun specifieke eisen”, aldus Franz Reiner, CEO van Mercedes-Benz Bank en lid van de Raad van Bestuur van Daimler Financial Services, verantwoordelijk voor Europa.

De nieuwe ‘connect business’-service kan in bestaande IT-omgevingen worden geïntegreerd als web-based frontend of via een universele interface. Gegevens zullen worden overgedragen door een communicatiemodule, die tijdens het productieproces in de auto wordt ingebouwd.

Eerder kwam BMW ook al met een eigen ‘CarData’ systeem waarbij voertuigdata gedeeld kan worden met derde partijen zoals fleetmanagers.
 

Deel dit artikel:
10051