Beurs is verplaatst naar 2021
Aanvang over:
Logo Fleet Event

Masters of MBLTY: (top)sprekers uit mobiliteitswereld bekend

Gepubliceerd: 24 februari 2020

Hoe op te schalen qua (slimme) laadinfrastructuur? Kan ik in één klap al mijn mobiliteit verduurzamen? Moet ik mijn autoregeling aanpassen na 1 juli? Is het mobiliteitsbudget (anno 2020 weer helemaal terug van weggeweest) nu toch de heilige graal? Het programma van het aanstaande Fleet Event op 19 maart (Masters of MBLTY – ontmoet de topspelers uit de mobiliteitswereld!) krijgt vorm. Schrijf u vandaag nog in!


Kate de Jager, senior beleidsmaker binnen het team Verkeersveiligheid van het Ministerie IenW

Als vanouds trappen de Fleet Ladies het congres Masters of MBLTY af. Kate de Jager, senior beleidsmaker binnen het team Verkeersveiligheid van het Ministerie IenW, zal dit groeiende vrouwennetwerk van fleetmanagers alles vertellen over de ‘fietsmissie’ van het ministerie. Mét concrete handvaten hoe je (fietsend) naar je (net)werk kan. Marie-Christine Porte (Leasefiets.nl) zal aanvullend tijdens deze sessie antwoord geven op de vraag: Hoe implementeer je de (lease)fiets in je bedrijf? En geeft inside in de nieuwe 2020 regeling. 


Marie-Christine Porte - Accountmanager bij Friesland Lease & Leasefiets

Keynote-spreker wordt René Bastiaans (43), mede-initiatiefnemer van stichting E-PACT. Onder de noemer ‘door de vele (laadpaal)bomen het bos weer zien’ neemt hij fleetowners mee op hun reis om het groeiend laadpalennetwerk (slim) in te richten. Stichting E-PACT onderzoekt als onafhankelijke partij samen met bedrijven de impact van elektrische mobiliteit voor een bedrijf en zorgt (met partners) voor de juiste inzichten en managementinformatie. “Door kennis te ontsluiten zorgen wij voor het versnellen van de uptake van EV en daarmee voor de invoer van Slim Laden. Dat zorgt weer voor het zoveel mogelijk voorkomen van (maatschappelijke) kosten”, aldus Bastiaans.


René Bastiaans, mede-initiatiefnemer stichting E-PACT

Eyeopener

Uiteraard ook alle aandacht voor het Hengelo-project, waar TrendsinAutoleasing al eerder over schreef. De gemeente Hengelo koopt sinds 1 februari alle zakelijke kilometers in tegen een vast bedrag en verduurzaamt daarmee in één klap haar mobiliteit. Met dank aan MaaS-aanbieder Reisbalans in samenwerking met Vecore. Deze primeur voor Nederland (en misschien wel tot ver daarbuiten) moet een eyeopener worden voor elke werkgever die wil verduurzamen, schetst Martin van Overbeeke van Reisbalans die de presentatie zal verzorgen in gezamelijkheid met Vecore.


Martin van Overbeeke, directeur van Mobility Invest Group (MIG) Bekend van de labels Mobiliteitsfabriek en Reisbalans

Ook aandacht voor het mobiliteitsbudget, dat weer helemaal terug is van weggeweest. Brede mobiliteit staat immers steeds vaker op de agenda bij bedrijven. Maar waarom is dat eigenlijk? Wat wil je daar nu echt mee bereiken? Tijdens deze sessie, gepresenteerd door mobiliteitsleverancier Shuttel is samenwerking met Travelcard (de ‘tank- & laadpartner’ van Shuttel), wordt gebroken met aannames, worden valkuilen gedempt en wordt de toehoorder (weer) dé professional die de juiste vragen stelt. Aldus Jochem Reintjes van mobiliteitsleverancier Shuttel.


Jochem Reintjes - Shuttel 

“Verandering is de enige constante”

‘Gelukkig’ zijn er ook automerken vertegenwoordigd op het congres (géén beurs). Waterstof tot denken! Hyundai lanceerde al in 2014 de eerste commercieel inzetbare auto met een brandstofcel die op waterstof rijdt. Wat is de stand van zaken zes jaar later? Mazda zal de veranderingen (en uitdagingen) schetsen die voor dit jaar op stapel staan. Denk aan de dubbele BPM-wijziging, de WLTP invoering per 1 juli, nieuwe energie labels, EV-stimulans, nieuw productaanbod, levertijden en CO2-wetgeving voor fabrikanten. “Verandering is de enige constante”, aldus Jaap van de Velden van Mazda Motor Nederland. “Maar welke onderwerpen zijn relevant? Is haast geboden of kijk ik de kat uit de boom? Is het slim om op brandstofkeuze te sturen of medewerkers vrij te laten in hun keuze? Hoe verhouden de belangen van werkgever en werknemer zich tot elkaar?”


Jaap van der Velden van Mazda Motor Nederland

Kortom, veel vragen deze dag waar uiteraard de nodige antwoorden bij horen. Dat geldt ook voor een bijzondere, verse partner in het Fleet Event netwerk. Onder de noemer ‘Voertuig reclame: letters plakken…. of aandacht pakken?’ zal 3M u meenemen in de evolutie van voertuigreclame. Met behulp van 3M™ Visual Attention Software worden er ter plekke analyses uitgevoerd.


Bert Schreuder - Transportation & Architectural Markets 3M

Ook dit jaar zullen er tijdens de netwerkborrel de nodige ‘kennistafels’ worden ingericht waar specifieke vragen gesteld kunnen worden. Deze kennistafels bleken de vorige aflevering een succes, dus reden om er een vervolg aan te geven.

Klik snel om u aan te melden, de inschrijvingen gaan momenteel snel en … Vol = Vol.

Het volledige dagprogramma met sprekers vind u op deze pagina. 

Toeleveranciers en dienstverleners uit de automotive sector betalen een toegangsprijs van € 395,- excl. 21 % btw en krijgt hiervoor een volledig gefaciliteerde dag in toegang, hospitality, horeca, kennissessies en netwerkmogelijkheden met de deelnemerslijst achteraf.

Deel dit artikel:
10051