12 en 13 november 2019 Expo Houten
Aanvang over:
CEO Armand van Veen

Elektrische (bestel)auto wordt core business J&T Autolease

Gepubliceerd: 28 mei 2018

J&T Autolease, onderdeel van International Car Lease Holding (ICLH), gaat zich specialiseren in elektrische (bestel)auto’s. Nieuwe bedrijfswagenteams zijn geformeerd, ook bij het label Van Mossel Lease. “De uitdagingen van onze klanten liggen bijvoorbeeld op het vlak van de stedelijke distributie. Met een dieselbus kom je straks de binnenstad niet meer in.”

Helemaal voorop liepen de leasebedrijven van ICLH niet in elektrische mobiliteit, moet CEO Armand van Veen vna ICLH toegeven. Het was tot nu toe geen speerpunt van het bedrijf. Maar dat elektrificatie van wagenparken straks snel gaat, daar is Van Veen van overtuigd. “De grote hausse aan nieuwe elektrische modellen komt rond 2020 op de markt. Dan moet je er natuurlijk wel klaar voor staan.” 

ICLH heeft elektrische mobiliteit nu zelfs als core business betiteld. Voornamelijk J&T Autolease (8000 voertuigen) wordt een ‘groene’ leasemaatschappij. Om deze aanpassing van de positionering kracht bij te zetten is een nieuwe huisstijl ontwikkeld, zijn speciale adviestools ontwikkeld. Een speciaal ev-team is opgericht, nieuwe mensen zijn daarvoor aangetrokken. En de kennis gaat zich niet alleen richten op personenauto’s, maar ook op elektrische bestelauto’s. “De uitdagingen van onze klanten liggen bijvoorbeeld op het vlak van de stedelijke distributie. Met een dieselbus kom je straks de binnenstad niet meer in. Wat zijn dan de mogelijkheden? We willen echt een gesprekspartner zijn op dat vlak. Met het openen van de vestiging van J&T in Duitsland zijn we bovendien nog beter in staat om effectieve internationale oplossingen aan te bieden.”

EV-congres
In het derde kwartaal wil ICLH voor haar klanten een speciaal EV-congres organiseren. Van Veen verwacht veel animo. Wat betreft laadinfrastructuur werkt ICLH samen met hooggekwalificeerde partners. Maar aangezien het core business moet worden, wil Van Veen vooral ook veel kennis zelf in huis halen. Overigens zit ICLH met zijn vele merkdealerbedrijven in de groep ook dichtbij de importeur c.q. fabrikant, wat volgens de algemeen directeur een uitermate gunstige uitgangspositie is.

Ook de kennis rond ‘gewone’ bestelauto’s, dus conventioneel aangedreven, ontbreekt veelal in de markt, weet Van Veen. Die geluiden krijgt hij onder andere van 40 dealerbedrijven en bedrijfswagencentra van Van Mossel doorheen het land. Bij J&T en Van Mossel Autolease zijn daarom speciale bedrijfswagensteams ingericht. Met Van Mossel Car Solutions is er bovendien een eigen ombouw- en beletteringsbedrijf. Zelfs in de shortleasevloot (3500 voertuigen) rijden er steeds meer bestelwagens rond. Van Veen: “Onze dienstverlening is volledig gericht op 24/7 inzet van dit voertuig; bestelauto’s mogen niet stilstaan. En als die dan onverhoopt uitvalt, hebben we een ruime keus aan vergelijkend materiaal. Zo hebben we met de overname van Leaseperformance uit Amsterdam eerder dit jaar (wat deze maand wordt omgetoverd tot Van Mossel Autolease Amsterdam…red.) veel kennis rond koel- en vrieswagens in huis gehaald. Die kunnen we dus nu ook inzetten voor een klant in elders in het land.”
 

Deel dit artikel:
Schrijf u hier in voor onze wekelijkse gratis nieuwsbrief!

Geef u op voor onze wekelijkse gratis digitale nieuwsbrief en u bent verzekerd en altijd geheel op de hoogte van het laatste nieuws uit de bestelauto sector met video verslagen, achtergronden, bestelauto testverslagen, Expo nieuws en informatie van deelnemers en partners. 

10051