10 en 11 november 2020 Expo Houten
Aanvang over:
BEX_2019-wk10_foto2a

Citroën-studie voor campermarkt

Gepubliceerd: 04 maart 2019

Citroën is één van de automerken die stevig zaagt aan de stoelpoten van het op de campermarkt haast onaantastbare Fiat; het neemt naar eigen zeggen de tweede plaats in op de Europese campermarkt.

Citroën noemt de groei zelfs de grootste die in de afgelopen vier jaar door een autofabrikant is geboekt. De toename van 71 procent is inderdaad indrukwekkend, maar nog altijd heeft Citroën maar 10 procent van deze markt in handen. De Jumper neemt vaker de plaats in van de Fiat Ducato, terwijl de bestelauto Jumpy en de MPV SpaceTourer nieuwe mogelijkheden voor kleinere campers bieden. Om dit laatste feit te onderstrepen, hebben de Fransen in samenwerking met camperfabrikant Pössl een studiemodel ontwikkeld met de ingewikkelde naam SpaceTourer The Citroënist Concept. Het nieuwe studiemodel heeft twee slaapplaatsen, ruimte voor een fiets en een mobiel kantoor. Pössl is een bekende naam in de camperwereld en bouwt momenteel al de Campster op basis van de Jumpy


 

Deel dit artikel:
10051