12 en 13 november 2019 Expo Houten
Aanvang over:
bott 1

Bott en de elektrische transportfiets

Gepubliceerd: 04 maart 2018

Elektrisch rijden is hot, niet alleen onder (lease)auto’s maar ook bestelwagens ontkomen er niet aan. Sterker nog, voor stadsdistributie is het door alle milieumaatregelen in binnensteden straks onmogelijk werken voor een conventionele ‘dieselbus’. Bott anticipeert op deze trend. Het heeft momenteel een proef met elektrische transportfietsen.

Ook heeft Bott eerder een elektrische smart forfour voorzien van een inrichting. Gewicht is de grote ‘issue’ bij elektrische bestelauto’s; de accu’s maken het voertuig al zwaarder, dat gaat ten koste van de beladingscapaciteit. Ook al gaat volgend jaar zomer de regeling van kracht waarbij met een gewoon B-rijbewijs in bestelauto’s tot 4250 kg mag worden gereden (i.p.v. 3500 kg). Maar gewicht van een inrichting gaat dan nog belangrijker worden. Van Diepeningen: “Alles draait om gewicht en aangezien de auto zwaar beladen zal worden voor het afleveren van goederen moet er gekeken worden waar gewicht kan worden bespaard. Dan ontkom je bijna niet aan een lichtgewicht bedrijfswageninrichting zoals die van Bott.”

Deel dit artikel:
Op de hoogte blijven? Ontvang onze nieuwsbrief!

Geef u op voor onze wekelijkse gratis digitale nieuwsbrief en u bent verzekerd en altijd geheel op de hoogte van het laatste nieuws uit de bestelauto sector met video verslagen, achtergronden, bestelauto testverslagen, Expo nieuws en informatie van deelnemers en partners. 

10051