10 en 11 november 2020 Expo Houten
Aanvang over:
sixt mobility.jpg

App van Sixt Mobility Consulting ontlast wagenparkbeheer

Gepubliceerd: 23 maart 2020

In de eerste vijf maanden na de lancering van de smartphone-app ‘The Companion’ van Sixt Mobility Consulting is het ongeveer 13.000 keer gedownload, meldt het bedrijf. Grootgebruiker is onder andere Siemens in Duitsland, die het wagenparkbeheer volledig gedigitaliseerd heeft.

Volgens Christoph v. Tschirschnitz, managing director van Sixt Mobility Consulting (SMC) in Duitsland, levert de app een belangrijke bijdrage aan het ontlasten van het wagenparkbeheer en het optimaliseren van de werkprocessen bij Siemens. Beide bedrijven hebben gezamenlijk gedigitaliseerde processen voor fleetmanagement ontwikkeld. Ze variëren van een interfaceverbinding met de Siemens Corporate Directory en een digitale kostenkoppeling tot en met een geautomatiseerd goedkeuringsproces, die helemaal in lijn is met de voorwaarden en het beleid van Siemens.

“Met ‘The Companion’ kunnen bestuurders van bedrijfsauto’s belangrijke voertuiggerelateerde taken – zoals het maken van afspraken bij de partnergarages – snel en eenvoudig via de smartphone uitvoeren. Bovendien beschikken ze over vele andere intelligente functies die het gebruik van het voertuig vergemakkelijken”, aldus Tschirschnitz.

Schadebeheerproces
 

Momenteel heeft 55 procent van de zakelijke autorijders van de klanten van SMC van de app gebruik maken. De app is schaalbaar en kan via de bedrijfsprofielen in de backend systemen van SMC afgestemd worden op iedere individuele zakelijke klant en bestuurder. Bas Bogerd, chief commercial officer bij SMC Nederland: ”De relevante gegevens worden met behulp van ons wagenparkbeheersysteem real time en conform alle wettelijke bepalingen en de hoogste veiligheidsnormen beschikbaar gesteld aan de gebruikers. Zo kunnen ze op de hoogte blijven van alle informatie die betrekking heeft op hun voertuig, zoals de status van hun voertuigbestelling of de garageafspraken; om garageafspraken te boeken of om de voertuiggegevens bij de hand te hebben bij de beëindiging of start van een leasecontract.”

Met de nieuwste versie van de app kunnen gebruikers van bedrijfsauto’s niet alleen de formaliteiten voor de overname en teruggave van het voertuig zelf direct en realtime via de app afhandelen, maar ook het schadebeheerproces. “Real-time afrekening is zeer gunstig voor bedrijven, omdat het de eindafrekening aan het einde van het leasecontract en de berekening van de termijnbijdragen voor de afdeling HR versnelt. Dit maakt een einde aan trage, foutgevoelige processen, zoals het verzenden van handgeschreven kwitanties en Excel-spreadsheets per e-mail”, aldus Bogerd.

Deel dit artikel:
10051